Add Smilies

Beberapa Aplikasi Yang Dibuang Dari Windows 8 Oleh Microsoft


Untuk mengoptimalkan task Windows 8, Microsoft dikhabarkan akan merubah dan bahkan membuang beberapa aplikasi yang tersedia di Windows versi sebelumnya.
Salah satu aplikasi yang akan dihilangkan adalah aplikasi Windows Live yang akan berubah menjadi aplikasi pre-install yang merupakan inti dari aplikasi Windows Communications di Windows 8.

Windows 8 Beta by Sam Jazli


Kebijakan ini diambil Microsoft untuk menyederhanakan dan menggabungkan pelbagai aplikasi menarik dalam Windows 8
Selain Windows Live, Microsoft juga akan merubah aplikasi media player muzik Zune dari  aplikasi Windows Store. Namun aplikasi Zune Pass masih tetap boleh digunakan. Tim Xbox dari Microsoft diberi kepercayaan untuk menggarap dan mengatur aplikasi video dan muzik yang segar dengan mengadopsi tampilan antaramuka Metro.
Beberapa layanan yang dirubah Microsoft dalam Windows 8 adalah berikut:
  • Windows Live Contacts berubah jadi People
  • Windows Live Photo Gallery berubah jadi Photos
  • Zune Music Player berubah jadi Music
  • Zune Video Player berubah jadi Video
  • Windows Live ID berubah jadi Microsoft Account
  • Windows Live Mail berubah jadi Mail
  • Windows Live Calendar berubah jadi Calendar


Antaramuka Windows 8 beta


Nampaknya prestasi Windows 8 akan menjadi lebih baik dari Windows 7.. Hmmmm.. 

WINDOWS 8 RELEASED DATE

Pastinya semua pengguna Window tertanya tanya bila Windows 8 akan dilancarkan.. Hmm sebenarnya aku pun x sure sangat pasal date yang tetap tetapi sumber dari www.techlab.com mengatakan...
We can expect Windows 8 to be launched sometime in mid-late 2012, however, it’s too early to predict the Windows 8 release date, since it is still under development. Nevertheless, the only question that haunts each and every one of us – Will 
Windows 8
 Microsoft win the battle against Apple which it had lost several years back?



Haha.. Pada pendapat aku boleh je tapi Team Microsoft kena usaha lebih sikit la.. Memang agak ketinggalan pun dari Apple.. Kui kui kui..




Untuk post yang akan datang insyaalah aku akan share mengenai ciri-ciri (features) yang terdapat dalam windows 8. Pastinya menarik dengan banyak perubahan baru yang dilakukan.. 
Asalamualaikum... :) ~mada mada ne~

0 comments:

Post a Comment